A marketingképek típusai
Írta Vörös Istvánekkor 2022-09-01
A stock fotók előre rögzített, professzionális fotók, és a marketingkép legkényelmesebb típusa. Számos fizetős és ingyenes webhelyen találhat stock fotókat.
A következőképpen navigálhat a stockfotók jogszerűségében:
A Creative Commons azt jelenti, hogy egy kép ingyenesen használható, és erősen ajánlott a forrásmegjelölés (ha nem kötelező)
A szerkesztői felhasználás azt jelenti, hogy egy kép csak szerkesztői célokra használható fel, kereskedelmi célra nem, például termékleíráshoz vagy nyomtatott hirdetéshez.
A közkincs azonban azt jelenti, hogy egy képet bárki használhat, és a forrásmegjelölést értékeljük, de nem kötelező
A jogkezelés azt jelenti, hogy egy kép vásárlásonként csak egyszer használható fel (azaz ha egy videóban használod, az nem használható fel egy blogbejegyzésben).
A jogdíjmentesség azt jelenti, hogy a kép bármilyen célra felhasználható, de nem szerkeszthető és nem értékesíthető
Bár a stockfotók kényelmesek, nem mindig tükrözik pontosan a márkáját. Ha van ideje és erőforrása, azt javaslom, hogy készítsen néhány saját márkás fotót, amelyet újra felhasználhat marketing- és hirdetési erőfeszítései során. Tekintsük ezeket stock fotóknak, de csak saját használatra… és a mai technológiával a kiváló minőségű képeket könnyű rögzíteni okostelefonokon.
A marketing képeknek nem kell mindig valódi fotózásnak lenniük. Bármilyen releváns vizuális stimuláns nagy értéket adhat írásának és webhelyének. Az animált vagy digitálisan megtervezett képeket “grafikának” is nevezik, és sok cég használja őket blogbejegyzések illusztrálására, vagy egyszerűen írott szövegbe helyezi a márkajelzés egy részét.
Infografika
Az infografikák olyan képek, amelyek szöveget és egyéb információkat tartalmaznak. Lényegében egy blogbejegyzést vagy történetet illusztrálnak vizuális adatábrázolás és szimbólumok segítségével.
GIF-ek
A GIF (amely a Graphics Interchange Format rövidítése) egy animált kép, amely a kép mozgó részeit vagy egy videó, tévéműsor vagy film pillanatfelvételét tartalmazza. A GIF-eket az 1980-as években találták fel, de az utóbbi időben népszerűvé váltak a márkák és cégek körében.
– Publikálta: Vörös István; szerző: vendégszerző / fizetett tartalom –