Podcast csatorna cégeknek? Így vágj bele!
Írta Vörös Istvánekkor 2022-07-22
Néhány éve megállíthatatlanul erősödik egy új médiafogyasztási trend: a podcast hallgatás, amely lassan minden médiafogyasztó életébe begyűrűzik. Az emberek podcastet hallgatnak futás, háztartási munka és vezetés közben is, ily módon kihasználva „üres” idejüket az információszerzésre. Megmutatjuk, cégként hogyan profitálhatsz az új médium népszerűségéből, és hogy milyen lépéseket kell megtenned, ha podcast indításán töröd a fejed.
Hogyan profitálhatnak a cégek a podcast csatorna indításból?
A marketingnek nincsenek kőbe vésett szabályai, hiszen a világ folyamatosan változik – legfeljebb az, hogy a célcsoport igényeihez és a médiafogyasztási szokásokhoz célszerű mindig igazodni. Ha ma a hanganyag és a multimédia dívik, akkor ezeket az eszközöket kell kihasználod ahhoz, hogy elérd potenciális ügyfeleit.
Az ma már nem kérdés, hogy a minőségi, hasznos információkat tartalmazó kontentek sokkal hatékonyabbak az erőszakosan vásárlásra buzdító reklámoknál, ha vevőszerzés a cél. A tartalommarketing képes növelni a konverziók számát, sőt alkalmas arra is, hogy a cég elnyerje általa a célcsoport bizalmát és lojalitását.
Egy jó podcast, amely hasznos előadást vagy érdekes szakértői interjút rögzít, hozzájárulhat saját márkád erősítéséhez, hitelessé tesz a hallgatók számára, s hozzájárul a bizalom és a lojalitás kialakulásához. Ez főleg akkor működik jól, ha a hanganyagok releváns és valóban hasznos információkat tartalmaznak, amelyek segíthetik a közönséget problémáik megoldásában, vagy megválaszolnak egy őket foglalkoztató kérdést.
Az sem utolsó szempont, hogy egy hangfelvétel mindig személyesebb és emberibb, mint például egy szöveg, így a podcast arra is alkalmas, hogy szimpatikussá, szerethetővé tegye a vállalatodat.
Podcast indítás 5 lépésben
Első lépésként szükséged lesz egy tartalomstratégia kidolgozására. A konkrét tartalom mellett meg kell tervezned az egész csatornádat, a kreatív elemeket, gondoskodnod kell a technikáról, a kivitelezésről, az ezekhez szükséges személyi és technikai feltételekről.
Ezt követi maga a podcast felvétel, amely lehet, hogy egyszerű feladatnak tűnik elsőre. Ám nem elég egy jó témával előállnod, és azt profin kifejtened, kiváló hangminőséget kell létrehoznod ahhoz, hogy az elkészült anyagot marketing célokra is fel tudd használni. Ha nem tudod a technikai feltételeket biztosítani, lehetőséged van podcast stúdió bérlésre.
Szerkesztés és utómunkák nélkül elképzelhetetlen a podcast készítés. Ezt a feladatot szintén jobb hozzáértő emberre bízni, akinek van rutinja a vágásban, az intró és a narráció elkészítésében, s még a kísérőszöveg (show notes) megírása sem okoz számára gondot. Ezen kívül szükség lesz még ebben a munkafázisban kreatív grafikákra az epizódhoz, valamint el kell készíteni a szponzor és reklám blokkokat is.
A negyedik lépés a disztribúció, amikor a tartalmaidat eljuttatod a hallgatókhoz. A legjobb, ha minél több podcast csatornán hallható leszel, hiszen így nagyobb közönséget érhetsz el. Készíthetsz előzetes trailereket is, amelyekkel felkeltheted (és fenntarthatod) a hallgatók érdeklődését.
Végül hangold össze meglévő marketing csatornáiddal az új podcast csatornádat, hiszen akkor lesz igazán hatékony a marketing stratégiád, ha annak egyes elemeit (hírlevelek, blogcikkek) és platformjait (Facebook, YouTube) össze tudod hangolni.
Ha pedig mindez túl bonyolultnak tűnik, és nincs rá kapacitásod, bízz meg a podcast indítással egy marketing céget, akik profi módon végzik el helyetted a feladatot!
– Publikálta: Vörös István; szerző: vendégszerző / fizetett tartalom –