Színpompás gyümölcsök és zöldségek

Írta ekkor 2020-02-19

Egészséges immunrendszer megőrzése a cél? Energetizáljuk magunkat a sokszínű, szemet és szervezetet gyönyörködtető gyümölcsökkel és zöldségekkel!

Mediterrán régiók

Az Eurostat összesítése szerint az európai emberek 27 százaléka fogyaszt napi rendszerességgel gyümölcsöt és csupán 23 százalék zöldséget. Magától értetődően a napsütéses Olaszország és Portugália klímája teszi lehetővé, hogy pont ezek az országok álljanak az élen a gyümölcsfogyasztás terén, ahol az arány 80 százalék feletti. Belgium és Írország csapadékos éghajlata miatt pedig a zöldségfogyasztásban dobogós. A Táplálkozási Akadémia egyik hírlevele a Mediterrán étrend bemutatása során, részletesen kitér a zöldség- és a gyümölcsválaszték színeinek gazdagságára. Gondoljuk csak el, a szivárvány árnyalataiban pompázó tápanyag-kavalkád tárul elénk egy Mediterrán tájra történő utazás alkalmával egy étterem vagy hotel salátaszekciójában, egy nagyobb szupermarketben, vagy esetleg a helyi piac gyümölcsrészlegében. A kínálat igen terjedelmes: az élénk lila hagyma, a vörös cékla, a narancsszínű sütőtök vagy a zöld lime, mind szinte vibrál a szemünk előtt.

Tudatos színválasztás az egészségünkért!

A színkódolt egészségkalauz leírása szerint a különböző színek más és más életfunkciót erősítő hatással bírnak, ezért a tudatos színválasztás nagyban megkönnyíti az egészséges táplálkozást.

  • Fehér

A fehér szín erősíti az immunrendszert és csökkenti a koleszterinszintet. Kálium- és magnéziumtartalmuk magas. Különösen a hagymafélék azok, amelyek antibakteriális hatással bírnak.

  • Sárga

A sárga színű gyümölcsök és zöldségek igen magas C vitamin tartalmúak és a bőr rugalmasságát is biztosítják.

  • Narancssárga

A narancssárga meggátolja a gyulladást a szervezetünkben és lassítja a bőr öregedését.

  • Piros

A piros javítja a szív- és érrendszert és egyben regenerálja is a vörösvérsejteket. Serkentik a vérkeringést és még tumorellenes hatásúak is.

  • Lila

A lila megvédi az idegrendszert és beindítja a testnyirok keringését. Ezen kívül gátolja az érelmeszesedést is.

  • Zöld

A zöld méregtelenít. támogatja a májat és javítja a vérképet. Nagy szerepet kapnak a stressz, dohányzás és az alkohol, illetőleg az egészségtelen életvitel ellensúlyozásában is, írja a zöldségek és gyümölcsök mint színes vitaminforrások portál.

Ínycsiklandozó színes gyümölcsök és zöldségek

A mindmegette oldalain abszolúte ínyenc színek szerinti összeállításokkal találkozhatunk. A fehéres és barnás színű gyümölcsök és zöldségek közül az oldal kiemeli a gyömbért, articsókát, fehér húsú krumplit, karalábét, karfiolt, zellert, gombát, vöröshagymát, fokhagymát, fehérrépát, fehér kukoricát és a paszternákot. A sárga színűek közül felsorolja a kukoricát, citromot, banánt. A narancssárga gyümölcsök és zöldségek közül a barackot, sárgadinnyét, mangót, sütőtököt és sárgarépát tárgyalja. A színek közül piros a paradicsom, a retek, a pirospaprika, a görögdinnye, a szamóca, az eper, a piros alma, a vérnarancs, a ribizli, a gránátalma. Vöröses lila és kékes lila gyümölcsök és zöldségek a padlizsán, a szilva, a pirosszőlő-fajok, a vöröskáposzta, a lilahagyma, a fekete szeder, a lila áfonya, a fekete ribizli, a lila füge, a kék szőlő, a mazsola, a lila spárga, a cékla. Ezeket a zöldeket ajánlja: avokádó, zöld alma, zöld szemű szőlő, kiwi, zöld körte,articsóka, zöld spárga, brokkoli, zöldborsó, kelbimbó, kelkáposzta, kínai kel, fejeskáposzta, zöldbab, cukkini, spenót, zeller- és petrezselyemzöld, uborka, leveles zöldek, zöldhagyma és zöldpaprika.

Hol szerezhetjük be a legízletesebb és legszínesebb akciós gyümölcsöket és zöldségeket?

Útmutatóul szolgálhat a Lidl akciós újság, több más digitálisan elérhető hirdetőújság mellett. Ezek az akciós újságok a legnagyszerűbb kalauzok az aktuális leárazások útvesztőjében. Így pontosan tudjuk, hogy hol és mikor van módunk megvásárolni a legízletesebb és legszínesebb akciós gyümölcsöket és zöldségeket. Készíthetünk egy heti listát is arról, hogy egy adott napon milyen színű gyümölcsöket és zöldségeket veszünk magunkhoz akár nyersen egy salátába rejtve, vagy főzve egy finom ebédnek vagy vacsorának. Amennyiben naponta választunk a gyümölcsökből és zöldségekből egy azonos színt, biztosak lehetünk abban, hogy egy héten belül az összes lényeges növényi eredetű vitamint és tápanyagot elfogyasztottuk, ami a helyes, változatos és egészséges étkezés alapfeltétele.


Olvasói kommentek

Komment írás

Az e-mail címed nem kerül nyilvánosságra. Required fields are marked *

öt × 2 =


KORONAfm100

itthon vagy...

Most szól
TITLE
ARTIST